Ve svých knihách Dan Brown mistrovsky mísí historii, umění, šifry a symboly. Nejinak tomu je i v jeho nejnovějším thrilleru, který se okamžitě po svém vydání stal světovým bestsellerem a prodejně předčil i předchozí autorovy tituly.
Harvardský symbolog Robert Langdon se tentokrát ocitá v samotném srdci Itálie, aby pomohl vyřešit záhadu, jež je pozoruhodně propojena s jedním z největších literárních děl všech dob - Dantovým Peklem. Při svém tajuplném poslání se Langdon musí střetnout s neznámým, hrůzu nahánějícím protivníkem; proplétá se přitom nejen labyrintem florentských, benátských či istanbulských uliček, tajnými chodbami, skrytými komnatami, ale také labyrintem narážek a kódů. Jediná vodítka mu v jeho pátrání nabízí jenom Dantova temná epická báseň - a čas přitom neúprosně pádí. Až uplyne, má dojít ke katastrofě, která navždy změní celý svět…
EAN | 9788025719541 |
ISBN | 978-80-257-1954-1 |
Počet stran | 424 |
Jazyk | česky |
Vazba | brožovaná |
Produkt | kniha |
Rozměry | 15,5cm x 21,5cm |
Vydání | 2016 (3. vydání) |
Nakladatel | Argo |
(...) Je to trošku škoda, že Dan Brown nevyužil možnosti a nevěnoval se o hodně více Dantově Božské komedii, zploštělá detektivní zápletka s bondovskými fetišistickými kulisami a neskutečnými hrdiny by dostala další rozměr, nejen o propojenosti, hloubce a sumě středověkého díla Dantova na pomezí renesance, ale i v historické skutečnosti středověkých, například benátských, dějin. Kdeže bychom se u Browna dozvěděli něco o Dantovi a mnoha rozměrech jeho veršů a významu, skoro téměř vůbec nic. Pouze oslavné tanečky a vyznání bez zjevného důvodu a motivace. Nicméně i tak je uměnovědné putování reáliemi Florencie, Benátek a Istanbulu celkem zajímavé a čtenář se může dozvědět hodně nových souvislostí. Zajímavé téma je i přelidnění, způsob uvažování, jak mu čelit a některé podnětné myšlenky transhumanismu, musel jsem si vygůglit, neznal jsem a docela jsem se poučil. Ovšem jestli Brown myslí vážně (opovážlivostí je tam mnoho, ale tento za všechny) v románu eticky chybějící rozměr, kdy vědec vezme do rukou osud lidstva a rozšíří celosvětově sterilizující virus, aniž by kdokoliv z románu vlastně pohnul brvou ve stylu "vyhladit třetinu lidstva pro záchranu civilizace je přijatelné", nevím, co skutečně říct na takovou opovážlivost, kterou se skutečně zodpovědný autor odmítá zabývat. To by mělo být jedno z hlavních témat. Ne, není, kniha je vystavěna jako triviální výstavní skříň současné úrovně masové kultury, tedy lépe řečeno popkultury. Ostatní je literární odpad, bohužel, a jedno vršení laciného akčního trháku za druhým, povrchní způsob psaní, celkem nuda, ale zejména trapnost. Způsob odkrývání souvislostí je převzatý z dřívějších detektivek, hrdinové nemají nic, žádnou psychologii, vývoj, skutečně nic, jsou to jen mluvící hlavy, kromě potěmkinovské masky nikdy neomylných, nesmrtelných a vždy brutálně inteligentních a neskutečných hrdinů. Kteří nejen že všechno přežijí, ale všechno jim vždy vyjde, přesně, načas, to je návrat do akčních béček osmdesátých let. Žádný Achilles, který v Homérově podání odmítne bojovat proti Tróje, Robert Langdon nikdy nezaváhá a nikdy nemine cíl, James Bond z dělnického londýnského předměstí může jen tiše závidět usedlému americkému akademikovi a superhrdinovi v jednom.
(...) Ztráta času. Dočetla jsem to nakonec do konce, ale suma sumárum jsem litovala ztracený čas. Slabé propracování, napětí a gradaci to pro mě postrádalo a závěr? "Já nejsem tvoje babička, ale tvůj bratranec". Jak stvořené pro Divadlo Járy Cimrmana. Čtenář se doví určitá zajímavá fakta - historie, architektura, literatura apod., ale kvůli tomu - předpokládám - knihu do ruky nebere. Pokud bych se chtěla dozvědět zajímavosti z dějin Itálie, určitě dám přednost seriózní odborné literatuře. Jádrem románu musí být dobře vystavěný příběh a to tady není. Námět knihy - přelidnění planety - mě děsí samo o sobě. Můžu říci, že tahle kniha je slabý odvar mých nočních můr. Autor už se zřejmě vyčerpal.
(...) Kniha je dobrá akorát jako průvodce, dobře popsané reálie, to je asi vše. Téma docela zajímavé, ale bohužel v této knize dost nudně zpracováno, téměř žádné napětí.
(...) Zase bych to tak strašně neviděla ( reaguji na reakce druhých čtenářů ). Četlo se to lehce, děj má spád. Kniha mě bavila, stojí za přečtení.
(...) Přečetl jsem všechny jeho, doposud vydané knihy,takže jsem velmi netrpělivě čekal na Inferno.
To,že se profesor Langdon bude snažit pomocí informací, skrytých v symbolech a šifrách,vyřešit a zabránit katastrofě,bylo jasné hned na začatku.
Jsem ale trochu zklamaný,téma je sice velmi zajimavé,ale první polovina knihy je spíše poutavý průvodce (tolik informací pro děj není potřebných).Teprve ve druhé polovině knihy je čtenář vtažen do skutečného děje.
I přesto stojí tato kniha za přečtení.
(...) Inferno D.B. jsem četl nejprve v angličtině, pirátsky stažené z webu, a protože daně a jiné poplatky platím, koupil jsem si - dva měsíce před deklarovaným vydáním v ČR - knihu od vydavatele... Bohužel ten mi ji neposlal... Kluci a holky z Arga/Kosmasu by měli méně vysedávat v kavárně na Kampě...
Tak jako u jiných knih, překladů, se editor a řekladatel "nezalamovali" s použitím novotvarů - tentokrát např. "ODSPĚCHAL"...a pokud vás napadne, tak jako mě, kam na ty nápady chodí, tak popravdě nevím...
V angličtině mne kniha bavila víc..., česky také ušla, ale napodruhé v krátkém čase už chybělo překvapení...
K obsahu snad jen tolik, že problematika popisovaná v knize je po léta letoucí obsahem základních skript předmětů jako Ekonomická geografie, Regionální politika a podobných disciplín..., ale narozdíl od mnoha jiných, nepostřehl jsem u Browna snahu o spásu Světa, ani ambice předložit čtenáři novátorský pohled, a tak mi kniha přijde, v pljádě jaho dalších, jako docela obstojná, pro mne však už méně dobrá, oproti prvním...
(...) Náhodou si myslím, že téma je velmi zajímavé a hodné k zamyšlení. Tento problém se řeší dost dlouho a je dobře, že se o něm takto píše. Není to kniha, kterou bych četla jedním dechem a díky níž bych zapomínala vystupovat, ale nestydím se říct svůj názor na to, že mě vážně zasáhl problém, který je ústřední nití této knihy.
(...) Napětí dávkované po troškách, únavné honičky, nepochopitelné chování, atraktivní reálie Florencie, Benátek a Istanbulu jako by poněkud vyumělkovaný příběh zatlačovaly do pozadí. Možná zajímavý průvodce.
(...) Po přečtení této knihy mám bohužel podobné pocity,jako ostatní, co napsali o svém rozčarování. Naštěstí jsem tuto knihu pojala jako průvodce Florencií a používala při líčení reálií a historie internet. Pak to šlo, protože jsem,hledala nejen obrazy, sochy a budovy, o kterých se psalo ale i historické souvislosti. Pokud by to tak chtěl udělati někdo další, našla jsem jednu dobrou stránku,kdejsou tyto reálie seřazené podle kapitol v knize a nemusíteje tedy hledat. Je to http://infernolocations.blogspot.cz/2013_05_01_archive.html
Trochu mi připadá, že to takhle napsal Brown schválně,protože ví, že se podle jeho knih organizují tématické zájezdy.
(...) Takovou prázdnotu a bezduché tlachání jsem nečekal. Už ve Ztraceném symbolu to hodně pokulhávalo, ale tohle je PEKLO doslova. Neustále dokola stejný děj, profesor potká sympatickou ženu a někdo je neustále honí a usiluje jim o život. Absolutně nudné pasáže popisující historii Florencie, pokud tam nejste a nesrovnáváte text s realitou, je to naprosto k ničemu. V jedné pasáži dokonce pan Brown silně připomíná našeho velikána Járu Cimrmana, kdy dochází k odhalení identity jeho partnerky na útěku, a velmi se to podobá heslu: Nejsem tvůj bratr, jsem tvoje matka....
Kniha je absolutně o ničem, ztráta času nad takovým blábolem, škoda peněz za takový paskvil. Všem doporučuji Stoletého staříka, který vylezl oknem a zmizel. To je velké překvapení a úžasná zábava, že nebudete chtít přestat, ale tohle Peklo je opravdu peklo absolutně o ničem.
(...) Koupila jsem si papírovou knihu a velmi lituji utracených peněz. Momentálně ji čtu a jsem velmi zklamána - děj se pořád opakuje, není tam nic překvapujícího. Jsem schopna dopředu odhadnout, co se bude dít. Product placement v neuvěřítelném množství. Znám Florencii, toto město mne při mých osobních návštěvách velmi okouzlilo, ale ani toto není schopno přerazit tu obrovskou nudu při čtení. Snažím se ji dokončit do konce, je to těžké.
Je vidět, že příště budu opatrnější a raději si dopředu knihy ani nezamlouvat.
(...) a musím konstatovat, že ta kniha je ještě blbější, než jsem předběžně očekával, a Da Vinci Code je proti tomu vrcholné umělecké dílo na úrovni Umberta Eca... Jestli je tohle bestseller, pak je to se světovou populací ještě horší, než jsem si myslel... :)
(...) Dobrý den všem, asi budu působit jako renegát a pseudointelektuál ale pro mě - hrůza.
Nuda, nuda, nuda - forma psaní odpovídá úrovni eléva literární akademie. Ale bohužel, po přečtení Waltariho je pro mne jakákoliv literatura s historickým odkazem velmi těžká k ocenění. A to si bohužel brak Inferno opravdu nezaslouží. Měl jsem doslova problém knihu vůbec přečíst dokonce.
(...) Velké zklamání. Psal to vůbec Dan Brown? Hlavní dějová linka působí hodně nedůvěryhodně, spoléhá se až moc často na náhodu a shovívavost čtenáře odpustit oslí můstky a nepravděpodobné reakce lidí. Langdon běží o život, ale i přesto stíhá podávat lekce z dějin umění.. Charaktery postav a dialogy jsou tak ploché a nedůvěryhodné! Zajímavá je základní myšlenka malthuziánů a zneužití technologie, ale Brown ji předkládá na základní úrovni. Nebýt pár zajímavostí a přeci jen řemeslně dobře odvedené práce na strhujícím ději, bylo by to na slabých 20% a neztrácel bych tím vůbec čas.
(...) Mám přečteného celého Browna a Inferno jsem si stejně jako jeho ostatní knížky opravdu užila. Knížka na mě nepůsobila tak "temně" jako třeba Andělé a démoni, ale na napínavosti jí to určitě neubralo. Doporučuji.
Tisíce nerozhodných čtenářů bezradně bloudí mezi tituly. Nechte jim tu recenzi a nenechte je zoufat.