V období klasického kapitalismu firmy nacházely inovativní způsoby, jak ze zdrojů vyrobit produkt, který lze následně přinést na trh a tam ho prodat. S nastolením obchodního modelu největších technologických společností dneška však přichází zásadní změna: zdrojovým materiálem se stává samotná lidská zkušenost, která je jednostranně získávána a měněna na data, posléze zpracovávána pokročilou inteligencí známou jako machine learning a přetavena v nový typ produktu (předpovídané chování) a následně obchodována na novém typu trhu (trh s budoucím chováním). Co s našimi společnostmi udělá toto odevzdání kontroly nad naším chováním do rukou firem, o nichž nevíme téměř nic, zatímco ony o nás téměř vše? A zbývají nám ještě nějaké sebeobranné mechanismy?
EAN | 9788025739365 |
ISBN | 978-80-257-3936-5 |
Počet stran | 728 |
Jazyk | česky |
Vazba | brožovaná |
Produkt | kniha |
Rozměry | 15cm x 21cm |
Vydání | 2022 (1. vydání) |
Nakladatel | Argo |
(...) Autorka vysvětluje, co je potřeba k tomu, aby kontrola nad vlastními daty přešla do rukou lidí, i jak regulovat platformy, jako jsou Google nebo Facebook.
(...) Kniha americké profesorky Shoshany Zuboff definující „kapitalismus dohledu“ vychází v českém překladu. Načasování nemohlo být lepší.
(...) Uživatelé sociálních sítí a digitálních technologií už díky populárnímu dokumentu Sociální dilema od Netflixu možná přivykli představě, že komoditami, které se tu zpeněžují, jsou náš čas, pozornost a zvyky. Sociální psycholožka Shoshana Zuboffová je v pohledu na tento výměnný obchod mezi majiteli Googlu, Facebooku nebo Twitteru a jejich uživateli ještě radikálnější.
Tisíce nerozhodných čtenářů bezradně bloudí mezi tituly. Nechte jim tu recenzi a nenechte je zoufat.