Nikopol je slavná řada tří sci-fi grafických románů napsaných v letech 1980 až 1992. Příběh se odehraje již brzy, Enki Bilal, francouzský kreslíř s jugoslávskými (i českými) kořeny, jej zasadil do Paříže roku 2023. Hlavní hrdina Alkidis Nikopol se probouzí po třicetiletém zmražení a ocitá se přímo ve víru dění. Respektive se v něm ocitá jeho tělo, které ovládne duše egyptského boha Hora. Blíží se volby a zvolení fašistického diktátora Kapustiera nenabízí nejlepší variantu. Jak by se vám líbil třeba socialismus pod vládou egyptských bohů? A to jsme přitom na pouhém začátku příběhu, v němž se nad Paříží vznáší létající pyramida.
Jeden z nejslavnějších evropských komiksů vychází česky poprvé v jediném svazku.
Vydání knihy podpořil Francouzský institut v Praze.
Když přebíral v roce 2019 Miroslav Hampl Cenu Paměti národa,
proběhl mu hlavou nejtěžší úsek jeho života, na který se snažil
celou dobu zapomenout. Jáchymov, komunistický lágr, kam ho
odsoudili k těžké dřině a ponižování.
Vyučený žák Baťovy školy se v padesátých letech musel na
dobu jednoho roku povinně zapojit do těžkého průmyslu.
Stavba mládeže, ostravské doly, nebo Jáchymov? Vybral si
třetí možnost v domnění, že se mu odsud podaří uskutečnit
tajný sen, prchnout přes hranice na Západ. Na šachtě pomohl k útěku vězni Bohuslavu Pánkovi, akce byla odhalena
a s ostatními, kteří se zapojili, byl odsouzen ke třem letům na
práci v uranových dolech. Po odpykání poloviny trestu byl
díky amnestii v roce 1953 propuštěn. Strastiplný život vězňů
i pozdější zařazení do obyčejného života se stalo námětem
”
jáchymovské“ novely.
Žádná rehabilitace, Pamětní odznak účastníka odboje a odporu proti komunismu z r. 2013, ani poslední Cena Paměti národa nezmírní Miroslavu Hamplovi děsivé zážitky a těžce poškozené zdraví.
Beth Harmonová se v osmi letech dostane do sirotčince. Není to harmonické prostředí, a malá Beth si najde dvě cesty k úniku: malé zelené pilulky, které děti dostávají „na uklidnění“, a ŠACHY. Hra, s níž ji seznámí údržbář ve sklepě sirotčince, ji pohltí, a během několika let se ukáže, že Beth není jen „na holku dost dobrá“ – je prostě dobrá. Totiž nejlepší. V Americe rozhodně. Ale cestou na světový vrchol musí Beth překonat nejen nedůvěru okolí, ale i vlastní démony závislosti.
Strhující příběh Waltera Tevise o dospívání, šachách, feminismu a nebezpečných návycích vzbudil senzaci svým televizním zpracováním na Netflixu v r. 2020. Přesvědčte se, že knižní předloha vás pohltí úplně stejně.
Náhlá smrt hlavy jedné z ma? ánských rodin znamená porušení dohody. Grimm City hrozí totální válka. Na pozadí těchto událostí a snad nejvýznamnějšího soudního procesu v historii města se dokonce i chycení nebezpečného psychopata zvaného Drvoštěp zdá čímsi druhořadým. Inspektor Evans má tu smůlu, že tato záležitost je svěřena právě jemu a že se jí musí zabývat společně se samozvaným strážcem práva z chudinských čtvrtí na druhé straně mostu Emethem Braddockem, bývalým boxerem, Bestií. Druhý příběh o Grimm City je opět černou detektivkou, tentokrát obsahující prvky soudního dramatu. Především je to však příběh města jiného než všechna ostatní – ale možná úplně stejného.
TRILOGIE: Město Grimm je ponurá, mastnými, černými mraky zahalená metropole vystavěná na těle obra, poháněná jeho dehtovou krví a kousky uhelného srdce, ovládaná několika mafiánskými rodinami spolupracujícími úzce s policií. Cwiekova trilogie Grimm City je pak hořký, brutální, noir z postapokalyptického světa inspirovaného americkým mafiánským podsvětím z dvacátých a třicátých let minulého století. Ze světa, kde vše řídí strach… a taky Příběh založený na nejznámějších legendách a mýtech. Zde se však tyto mýty podobají spíš hororům než pohádkám pro děti.
Grafologie a všímavost je přelomová publikace, která staví celou praxi psychologie rukopisu na kvalitativně novou, vyšší úroveň. Paralelní studium grafologie a všímavosti (mindfulness) má totiž významný vliv, jak na validitu práce grafologa, tak i na její etiku. Popsaná praxe, která je dobře využitelná rovněž pro další projektivní psychodiagnostické metody, postupně prohlubuje úroveň sebepoznání a učí nás vědomě zacházet se svou myslí, což od základu proměňuje naši osobnost i celkový životní pocit.
Publikace je určena jak zájemcům o psychologii písma, tak i pedagogům, psychoterapeutům, sociálním pracovníkům a všem, kteří chtějí žít hlubší a kvalitnější život. Součástí publikace budou nahrávky praktických cvičení.
Světově nejprodávanější autor dětských knih napsal své první fantasy! Odehrává se v Británii o sto let později, tedy v roce 2120.
Londýn je v troskách, lidé mají hlad a na celou zemi padla temnota. Malý princ Alfréd, neduživý knihomol, nikdy neopustil bezpečí Buckinghamského paláce. Teď se ale i v palácových zdech dějí podivné věci – a Alfrédův život se má navždy změnit. Za temných nocí obchází po chodbách něco strašlivého. Když Alfrédovu milovanou maminku královnu odvlečou do Toweru, musí chlapec sebrat všechnu odvahu a vydat se na hrdinskou výpravu, aby ji zachránil – a s ní i celý svět. Jeho protivník je ale strašlivý.
Příběh z mýtů a legend vás uchvátí až do svého napínavého konce.
Knihu opět ilustroval báječný Tony Ross.
Kniha Češi, Evropa, smíření vychází z esejí a univerzitních přednášek, které Bohumil Doležal publikoval a přednesl v letech 1995–2005, a nabízí vše, nač jsou u něj čtenáři zvyklí: pevný myšlenkový a mravní základ, neuhýbavost, nekompromisní kritické vidění a živý styl, prosycený osvěžující ironií. První část knihy pojednává o osobnostech, jež podle autora hrají zásadní roli ve vývoji českého politického myšlení: o Palackém, Havlíčkovi, Masarykovi, Rádlovi; druhá část je věnována období tzv. „demokratického socialismu“ a jeho úskalím, přičemž zvláštní pozornost je tu věnována postavě Ferdinanda Peroutky; ve třetí části pak autor píše o nelehké koexistenci jednotlivých národů v prostoru střední Evropy a možných výhledech do budoucna.
„Mé texty jsou z hlediska dnešní historické vědy (tedy aspoň té české) zcela nevědecké. Jsem totiž přesvědčeným vyznavačem tzv. prézentismu. Prézentismus podle tvůrců toho termínu (aspoň u nás) nebere v úvahu, že určité ohavné zločiny (například masové vyhánění, vraždění, nelidské týrání a zejména hromadné okrádání lidí) se nám dnes jeví tak, že se nám z nich chce zvracet, jen proto, že se na ně díváme našima dnešníma očima. Kdybychom se na ně podívali v historickém kontextu, který bere se vší vážností v úvahu i pohled těch, kteří je páchali, dopracovali bychom se k historicky vyváženějšímu a vědečtějšímu pohledu a svět by byl rázem veselejší. (…) Toto pojetí vědeckosti mne poněkud zneklidňuje.“
– Bohumil Doležal
Vydání knihy podpořilo
Ministerstvo kultury České republiky
Josef Wünsch podnikl v letech 1881–1883 expedici do Arménie a Kurdistánu, tehdy okrajových oblastí jihovýchodní části Osmanské říše. Jeho výprava přinesla řadu zeměpisných objevů a zjištění, ať již to byl objev pramenů Východního Tigridu nebo popis dosud neznámých kurdských provincií Dersim a Çabakçúr. Zatímco své předchozí evropské a balkánské cesty vydal autor za svého života knižně, popis cesty do Arménie a Kurdistánu nebyl nikdy zkompletován, zůstal pouze v podobě fragmentů roztroušených po beletristických časopisech. Cestopisy z Arménie a Kurdistánu přesto tvoří celistvý soubor, který dobře mapuje Wünschovu výpravu. Soustředí zajímavé poznatky geografické, historické, kulturně-antropologické či etnografické (např. popisy běžného života Kurdů a Arménů).
Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky.
Dvě sestry, které v dětství neměly jedna o druhé tušení. Ač k sobě naleznou cestu až v období dospívání, utvoří se mezi nimi velmi silné pouto. V dospělosti si každá jde svou cestou, z jedné je univerzitní profesorka italské literatury, ta druhá – divoká a nezkrotná – střídá domovy i nekvalifikovaná zaměstnání. Setkávají se znovu, když mladší Adriana jedné temné noci zazvoní u domu své sestry a drží v náruči dítě. Od koho utíká, je v nebezpečí? Jedna druhé vpadne do života a způsobí v něm znovu zemětřesení.
Donatella Di Pietrantonio je zpět s novelou z abruzzského kraje, tentokrát se nezaměřuje na bohem zapomenutý venkov, ale na svéráz Borga Sud, starého přístavu na okraji Pescary a jeho obyvatel. Prožijete silný příběh, který vás hluboce zasáhne.
„Donatella Di Pietrantonio nám předkládá další román plný vřelých a nevyřčených emocí, který nám bude doznívat v duši ještě dlouho po přečtení.“
„Di Pietrantonio se řadí ke spisovatelkám, které se nebojí podívat se tváří v tvář bolesti, dotknout se jí, a zobrazit ji ve své bezprostřednosti.“
– Il Fatto Quotidiano
„Další román napsaný s intenzitou autorce vlastní. Nesmlouvavý, ostrý jako břitva.“
– TV Sorrisi e Canzoni
„Donatella Di Pietrantonio našla způsob, jak dále rozvést události, které načrtnula už ve svém předchozím románu Navrátilka. Zachovává vazby a střety na pozadí krajiny, rybářské osady, jež v příběhu hraje důležitou roli.
– la Lettura
Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky.
V roce 1944 se Mathilda, mladá Alsasanka, zamiluje do Maročana Amina Belhadže, který bojuje ve francouzské armádě. Po osvobození se mladý pár odstěhuje do Maroka, do posádkového města Meknesu, kde žijí kolonisté z různých evropských zemí, především z Francie. Amin se snaží zúrodnit kamenité pozemky zemědělské usedlosti zděděné po otci, ale Mathildu v nové vlasti záhy začne dusit přísná mravnostní atmosféra. Se dvěma dětmi tráví osamělé dny na statku a trápí ji jak nedostatek peněz, tak nedůvěra, kterou jakožto cizinka vzbuzuje. Deset let žije v zemi pod francouzským protektorátem, v zemi, kde nezadržitelně stoupá napětí a množí se násilnosti, dokud Maroko nevyhlásí nezávislost na Francii. Žije v „zemi těch druhých“ stejně jako další postavy románu: kolonisté, domorodci, vojáci, zemědělci i exulanti. A především ženy, které žijí v zemi mužů a musí neustále bojovat za svá práva.
Po dvou románech chirurgicky ostrého stylu přichází Leîla Slimani s rozsáhlou freskou, výstižnou, empatickou i velice syrovou.
Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky a Centre National du Livre.