Mandevillův cestopis, jak se dílo nejčastěji označuje, patřil k nejoblíbenějším spisům pozdního středověku, byl dokonce mnohem populárnější než cestopis „Milión“ Marca Pola.
číst dáleMandevillův cestopis, jak se dílo nejčastěji označuje, patřil k nejoblíbenějším spisům pozdního středověku, byl dokonce mnohem populárnější než cestopis „Milión“ Marca Pola.
číst dáleJako malá dívka chtěla, aby jí její máma vyprávěla o dědovi, který bojoval s fašisty. Četla si knihy o druhé světové válce, dívala se na filmy. Sama říká, že by jednou také chtěla bojovat s fašisty. Dnes je Ruska Jelena Kosťučenková dospělá a s fašisty podle svých slov opravdu bojuje. Ale s těmi ve vlastní zemi.
číst dáleLze vůbec dětem zprostředkovat zkušenost s obdobím, které ještě zůstává v rodinné paměti několika generací, ovšem vzpomínky na ně se mohou diametrálně lišit? Eva Papoušková nahlíží na normalizaci dětskýma očima. Nesnaží se na pozadí každodenního rodinného života líčit velké dějiny, ale přibližuje dobovou atmosféru prostřednictvím dětských postřehů týkajících se absurdit a dvojaké morálky panující ve společnosti.
číst dáleDiptych Pasažér a Stella Maris, tato labutí píseň amerického klasika, působí jako rána do hlavy. Ale když bolest pomine, deprese se zvolna mění ve čtenářskou slast.
číst dáleZpracovat tragické historické události formou přístupnou dětem představuje vždy náročný úkol. Americká autorka se jej zhostila se ctí...
číst dáleKlasik historické sociologie klade na své čtenáře nemalé nároky, ale jeho dílo si pozornost a úsilí zaslouží. Eliasův hloubavý rozbor umožňuje čtenáři tehdejší dvorské prostředí poznat zevnitř, proniknout do jeho vnitřních mechanismů, ale právě proto po něm z dnešního hlediska nijak nostalgicky netoužit.
číst dáleEvropou se přehnala válka, vše se tedy v dobré obrátí? Nikoliv. Po starých utrpeních zůstala traumata, křivdy nelze jen tak zapomenout, násilí a zlo nezmizelo. Manu Larcenet vytáhl z románu Philippa Claudela všechnu temnotu a předestírá nám ji ve vizuálně exkluzivní komiksové podobě.
číst dále